Jak jeździć po rondzie? Część 2

Zwykły wpis

W poprzedniej części rozpoczęliśmy wpis o tym, jak powinno się jeździć po rondzie. Skoro żadne specjalne przepisy nie obowiązują to co robić?

Jeśli przed wjazdem na rondo znajduje się znak o ruchu okrężnym i o znajdowaniu się na drodze podporządkowanej, to znaczy, że samochód, który już się na rondzie znajduje ma pierwszeństwo. Natomiast jeśli znaku ustąpienia pierwszeństwa nie ma to – o zgrozo – obowiązuje reguła prawej dłoni. O zgrozo, bo z tego co widzę to większość kierowców nie wie co robić i na wszelki wypadek stoi.

Zajęcie odpowiedniego pasa ruchu przed rondem działa zgonie z ogólnymi zasadami: Pas prawy jest do skrętu w prawo i jazdy na wprost, natomiast pas lewy służy wyłącznie do skręcenia w lewo. Oczywiście ma to zastosowanie wyłącznie wtedy, kiedy znaki drogowe nie mówią inaczej.

Najwięcej dyskusji wzbudza używanie kierunkowskazów. Niektórzy kierowcy jeszcze przed wjazdem na rondo włączają lewy migacz, który ma oznaczać, że jeszcze nie zjeżdżam i dopiero przed samym zjazdem przełączają na prawy. Druga grupa wjeżdża na rondo bez sygnalizacji i miga dopiero wtedy, kiedy będzie zjeżdżać. O trzeciej grupie, która nie chce, żeby inni wiedzieli co się będzie działo – szkoda gadać.

Dwie pierwsze grupy jeżdżą zgodnie z przepisami. Nawet szkoły nauki jazdy uczą w różne sposoby. Może doczekamy czasów,  aż zostanie to prawnie ustalone.